The moment I wake up, before I put on my make-up..


Tänkte köra en liten update nurå..
var nere i Göteborg på min lediga torsdag härom veckan för att hälsa på saknade amanda. fick ta tåget  jättetidigt för att vara framme i tid för hennes slutprov. hon har ju nämligen hållt på och utbildat sig till make-up artist och undrade om jag ville sitta modell åt henne på två av hennes slutprov, och det gjorde jag ju så gärna. kändes naket att sitta på tåget utan mitt "ansikte" på, men väl framme så skulle jag blir mer än väl fixad. första sminkninen var för en fotografering i rött ljus, så när slutsignalen gick efter en timme och en kvart satt jag där med påfågelblå ögon, som på kort skulle se ut som en mörkgrå sotning, spännande. sen var det bara att tvätta bort allt och börja en gång till. denna gången var uppgiften att ge kunden aka mig en kvällssminkning som passade mig. blev jättefränt med "cat eye" fransarna jag fick på mig. efter det blev det käk och stan lite innan det var dags att sätta sig på tåget hem igen. Mycket rolig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0