Lite mer frustration

idag var det ledigt från skolan eftersom vi är klara med vårat grupparbete..äntligen. Som jag nämnt tidigare så var det två personer i gruppen som inte bidrog, och efter att vi pratat med dem kom vi överens om att vi skulle vi börja på ny kula.
Inte så mycket har hänt med deras inställning sedan dess tyvärr! den ena har blivit lite mer aktiv i diskussionerna och skriver även litegrann, men den andra vet jag inte riktigt vad jag ska säga om..hon har nog inte skrivit en enda mening i hela arbetet! och hon har inte varit med och gjort någon budget eller ritning heller. tusan vad jag var arg på det igår. Bad henne skriva på den enda punkten som var kvar eftersom hon inte gjort nått, och då sätter hon sig och målar!! seriöst alltså vad är det med denna människa. När vi frågar varför hon målar istället så säger hon bara att hon inte fattade.. nehe, men fråga nån då för f*n. Herregud hoppas nästan att hon hoppar av linjen dels för att hon uppenbarligen inte kommer klara programmet och dels för att jag ska slippa att någonsin hamna i samma grupp som henne igen. Har handledningen på fredag så då tänker jag säga till läraren att jag inte tycker att hon förtjänar betyget för vårt arbete. Det kanske inte låter så farligt det hon gör men orkar inte skriva allt dumt hon slänger ur sig. Skönt att det snart är över i alla fall. 
Trodde aldrig att jag skulle vara den som vågade säga ifrån såhär, men man kanske har växt lite som person de senaste åren, fått lite skinn på näsan så att säga, att man inte låter sig bli överkörd av andra, utan man kan säga vad man tycker, och säga ifrån när man tycker att något är fel. Måste säga att det känns riktigt bra faktiskt. 
 
Nu tänkte jag ta kväll och kolla lite serier och se fram emot imorgon när det blir förfest, musikquiz och utgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0