Tisdag

Sitter hemma hos mig med Elli och kollar på underbara Veronica Mars som jag fått henne att kolla på. Undra hur många gånger jag har sett den serien eller, säkert 7 gånger eller något, men den är alltid lika bra. Två avsnitt har blivit kollade hitills idag, kanske hinner med ett till. 
Lite positivare blev kursen idag i alla fall, den andra läraren som vi inte hade igår var så mycket bättre på att få ämnet och lab:en att låta intressant. Fick reda på vilka grupper som gäller också så imorgon kör vi igång. Ska göra någon slags projektplan utifrån ett realistiskt case om en ombyggnad på universitet, kan nog bli riktigt givande. Sen är det extra roligt att jobba med något som lärarna har lagt ner lite tid på att planera, även dem ska nämligen vara med och spela olika karaktärer/roller i det hela som man kan prata med, be om råd och fråga praktiska frågor.
Så det hela kommer bli som ett slags rollspel, vi leker projektledare och lärarna leker motparter. 
Fick äntligen min bok idag så nu kan jag plugga som jag vill. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0