ord och inga visor

Idag var en spännande dag, fortsatte med grupparbetet igen då, blev extremt irriterad på två personer i min grupp som inte gör någonting med arbetet. Första dagen vi jobbade satt dem bara och stirrade när vi andra tre jobbade, de satt även helt tysta när vi diskuterade, men jag tänkte att det kanske bara var första dagen, innan vi kommit igång och fattat lite bättre. Men nej så fel man kan ha, jag sa åt dem i fredags att de skulle skriva på två punkter som ingen hade börjat med eftersom vi andra redan hade skrivit allt annat medans dem återigen bara satt tysta och stirrade på sina datorer. Vi andra tre skrev även vi lite på arbetet i helgen men inte det vi sagt åt dem att göra, eftersom det var ju deras uppgift. Sen när vi möttes i biblioteket imorse så frågar jag varför ingen av dem har skrivit någonting, vi hade ju klart och tydligt sagt att dem skulle det, och dem bara typ nä vi fatta inte riktigt.. gahhh fick lite panik på dem alltså, allt står i anvisningarna, i boken plus att vi har gått igenom det på föreläsningarna. Vill också nämna att när arbetet startade så sa lärarna att alla måste bidra, man ska säga till om någon bara flyter med och inte gör något, man fick till och med sparka dem från gruppen. Så då sa jag till dem att jag inte tyckte att detta var okej, dem måste anstränga sig och bidra med något annars får det konsekvenser. De blev lite defensiva men va tusan de har ju inget att komma med, de har ju inte gjort något, och jag kunde inte bara sitta där och låtsas som att allt fungerade bra.
Men tänkte ju att dem i alla fall ska ha en chans att kunna rätta till sig lite nu eftersom vi har två delinlämningar kvar på samma arbete. Men om inget händer när vi börjar nästa del då åker dem ut, lite hårt men så är det.
Mycket frustration nu känner jag, men det är allt bra att ha bloggen så man kan ventilera lite.
 
Efter skolan kände jag mig dock på topp, kanske var för att jag fått ur mig lite under dagen, började direkt att plugga lite, sedan tänkte jag att jag skulle ge mig ut på en kort springrunda (eftersom springlusten konstigt nog fortfarande håller i sig), drog på mig träningskläder, pannband och vantar, sen kollar jag ut genom fönstret och givetvis har det börjat regna. Typiskt nu när jag äntligen blivit av med min förkyldning. Men inte ens detta tog bort min träningslust, sökte fram ett riktigt roligt träningspass på youtube och körde gärnet inne i lägenheten istället. Känner redan nu hur träningsverken kommer smygandes, underbart härligt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0